Mina hästar

Fick en kommerntar då vi skulle berätta om våra hästar så jag gör det:)

Sturevallens Caskad (Casse)

Är min C-ponny. Han är 14 (eller 15 om man ska vara exakt men han fyller år i mars;) Han har gått msv a med förr förra ryttaren och msv b med förra och msv a med mig:) Jag har haft han i 2 och ett halv år typ:) Han är ganska enkel att rida. Det är bara i galoppen som han har problem med. Den är i jämn utan den är i fel takt eller hur man ska säga... Kan filma när jag rider så ni får se;) Men det är bara när man kortar galoppen... hehe:) Han tycker det är jätte roligt att hoppa högt:) I stallet och hagen är han jätte snäll:) Lite små sur för det finns inge grönt gräs i hagen men annars jätte snäll:) Inga problem att sadla eller nått sånt. Han är verkligen rädd för ALLT! Han hatar glans sprey. Som när jag stor och spreyar på Crickets svans så börjar Casse frusta (eller vad man säger?) och backar och är helt livrädd;) Jag älskar att hoppa med Casse. Han är helt underbar<3 När jag hoppade min första msv a så kändes det som man bara flög över<3 Helt underbart!!<3

Han är en underbar ponny som jag inte ångrar en sekund med<3



Cricket:

Cricket är min storhäst som jag har haft i ca 3 månader.Han är 14 precis som Casse:) Har hoppat 110 eller nått med han och tävlat 1m :) Han är genom snäll i stallet och han är så klok så han vet vad man får göra och inte. Han är krubb bitare och därför brukar han stå och bita i grejer:) Ibland tar han tag i tex borsten och bara håller i den;) Ganska gullit:) Han är inte så enkel att rida. Han blir lätt pigg och så och då är det inte enkelt att få han lugn. Han är inte så lätt att få på tygeln från början men sen kan han stå och tugga på bettet när man har långa tyglar;) Han älskar verkligen att hoppa och att hoppa högt!:)



Ja det var väl allt!:) Hoppas att ni har fått lite mer information om dom nu:)



Kommentarer
Postat av: Sanna Olsson

haha det jag egentligen skulle skriva va:



Asså de e jätte konstigt jag har läst eran blogg rätt länge nu men jag har typ inte fattat att du tävla så högt, de låter kanske taskigt, men jag trodde typ du tavla LA:P



Men du e ju asduktig då ju om du tävlat MSVA :D



/Sanna :)

2011-01-02 @ 20:17:36
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0