Emelie Bergh gästbloggar

Hej Emelie heter jag, är 14 år och bor i Sundsvall. Jag är nog ganska dålig på sånt här, men jag ska ändå försöka. Jag har just nu en 7-årig storhäst som jag hoppar upp till 120 på, men ska satsa högre i framtiden är tanken. Innan henne har jag haft två hästar som jag har tävlat på, först en B-ponny som jag red SM på, sen en 6-årig C-ponny som jag red unghästchampionatet på i samband med SM 2010. Det var väl lite om vad jag gör och vad jag har gjort.

Mitt liv består av ganska mycket hästar, och jag hjälper ofta människor jag känner med deras hästar, om dom har problem eller så. Jag försöker alltid göra mitt bästa, och lägger min själ i hästen min. Gör jag någonting så gör jag det helhjärtat och då ska det bli bra också. Jag är väldigt envis och ger aldrig upp, eller snarare det ska mycket till innan jag ger upp!

Hela min familj är hästintresserade, eller nästan hela släkten kanske man ska säga. Min mamma har jobbat i många olika tävlingsstall när hon var yngre, nu lär jag och min syster från henne och hon har mycket bra tips (även om jag kanske blir mest irriterad när hon kommenterar när jag rider, även om jag provar det senare och de kanske funkar ändå). Nu jobbar hon på hästkliniken i Bergsåker, vilket kan vara bra, eftersom att hästarna ibland får sår och då vet hon precis vad som ska göras, hon har även koll på karenser på tex liniment. Hon är även duktig med hästar, hon har koll på hur man ska matcha hästarnas träning och tävling för att det ska bli som allra bäst!

Som ni kanske förstod så rider även min syster. Min pappa har några travhästar som han tränar och kör. Min kusin har två hästar som hon rider och tävlar. Min farbror har ett stort travstall med hästar. Även min morfar är intresserad i hästar, fast när han höll på var det bara trav som gällde. Nu är han och Mormor min och Alex allt i allo, en helt underbar och en grymt bra sådan.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva för att jag är så dålig på det här, men hoppas det här duger. Och om det här låter intressant så får ni gärna kika in på min blogg: www.tavlingsryttarninorr.blogg.se

Ha det bra!

Men glöm inte www.tavlingsryttarninorr.blogg.se


Kommentarer
Postat av: GANGSTERPONNYN

SV: Är ganska många som skickat in bilder till Hot or Not,

så du kommer med i rond sex!

Hoppas du klarar av att vänta..

Men när man väntar på nått gott.. ;)

2011-06-22 @ 21:56:23
URL: http://gangsterponnyn.blogspot.com
Postat av: alisha (:

fin blogg! :D

2011-06-22 @ 22:21:43
URL: http://ponyjumpers.blogg.se/
Postat av: juliasivén

sv till bella: bra att du var den enda som hade haha, då var ju du smartast, värt att chansa lixom :)

2011-06-22 @ 23:27:28
URL: http://pponnybrudar.blogg.se/
Postat av: maja , siktar mot topppen inom hästsporten !

Sv ; om du vill får du gärna göra en till mig ?

tacksam (L)

2011-06-23 @ 11:54:06
URL: http://superhorses.blogg.se/
Postat av: ragnar söderlund

haha asgarv ... ingen av de 4 komntarerna var till emelie........ då jag jag skriva en ! varför putar du med röven över hindret? gillar det dock....

2011-06-24 @ 00:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0