Lättare i norra svergie? Oh nej!

Jag och Emelie Bergh (länk) håller just nu värsta diskutionen om att folk säger att de är enklare tävlingar i norrland än i södra svergie. Ni som tycker de, tänk om!
-
Så här är det, i skåne (tex) finns de många gryma ekipage, men seriöst hur många duktiga ryttare är det? Oftast är det ponnysar för flera hundra tusen och ryttarna rider som dom har stulit hästen. Nu säger jag inte att alla är så absolut inte! Jag tycker det finns mååånga bra ryttare där nere också.
Men i alla fall så är jag så less på att höra att folk inte åker norrut för de finns så dåliga tävlingar och de är inge motstånd o så, men de är väll bra? :D haha närå men okej vi kanske inte har lika många ryttare här uppe, vi kanske inte har 50 b-ponnysar i L/A. Eller att man måste sitta uppe på natten och vänta tills anmälan till tävlingarna kommer ut för man måste vara bland dom första annars kanske man inte kommer med o så... Men de är endå klass på ryttarna här uppe!
Ta Josefine Wengelin- SM silver,brons. Varit med i Globen (!) och blev fyra där! Vunnit Ridsport ponny cup.
eller Moa Godin- blev 4:a på sitt första SM på sin c-ponny, vunnit NM, vinner nästan alla MSV klasser hon är med i.
-
När vi var nere i Skogslotten så var det jag, moa och emma röden som kom från norrland. Vi alla vann en klass var och moa och emma fick flera fina placeringar!Vi ägde nästan ut alla (hahaha).
-
Sen på storhäst så rider dom flesta ju som att dom har stulit hästen. Ingen stil, chansar på många hinder. (säger inte att alla är så). Här i norrland var det 4 nollor i 150 och 3 gick till omhoppning och de var riktigt stiligt gjort! Riktigt duktiga ryttare! Och gissa vem som vann? Jo en norrlands ryttare som kommer från en ridklubb lååångt upp i svergie.
-
Nu vill inte jag ha några hotbrev eller nått hahah nä men jag hoppas att ni förstår att de inte menar alla men det är flera ryttare som inte förtjänar sitt beröm o så... Och att konkuransen i norrland är stor också även fast de inte finns lika mycket ekipage...
-
Tack alla som har läst hela :)
Kommentera gärna va ni tycker om de hela!
Grymma Josefin Wengelin på sin otroligt fina stor häst!

Kommentarer
Postat av: danielle

Hej :)

de var bra skrivit :D myckt stämmer, vi i norland äger ju ;) men de är sant att många bara köper hästar för flerahundra tusen och sen åker dom häst och inte rider häst ;) är lite störande när man ser dom som får gryma ponnysar som inte förtjänar dom :P

2011-06-17 @ 09:32:00
URL: http://elitsatsning.devote.se
Postat av: Sanna Olsson

Jag tycker det var jättebra skrivet!!

2011-06-17 @ 11:17:20
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Emma

håller med dig =)

2011-06-17 @ 12:12:44
URL: http://corinnetvatusenett.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det känns lite konstigt när jag läser det här... jag kommer från mellan Sverige och bor ganska nära skogslotten. Klart tycker jag att det är fel när folk säger att allt är lätt i Norra Sverige men jag tar i alla fall åt mig lite av texten.. Jag köpte en väldigt fin ponny som kunde väldigt mycket men som var mycket svår och speciell dock så visste vi om det. Jag har verkligen fått kämpa och fått mycket motgång men ändå med gång. Jag har nu haft min ponny i 3 år och kämpar fortfarande inte för att han är för svår utan för att han är väldigt speciell bla att han inte vill att andra rider på honom... Även att du säger att du inte menar ALLA så tar man ändå åt sig. Min ponny är iaf ingen svindyr maskin som gör allt man ber om!

2011-06-17 @ 12:25:36
Postat av: felicia

håller med dig!

2011-06-17 @ 20:59:21
Postat av: Patricia

haha tycker bara det där är skitsnack, alltså att säga att man är olika bra och att dom i södra sverige är bättre är ju vara bullshit rakt igenom ;) håller med dig helt!

2011-06-17 @ 22:06:42
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: jossan

håller helt och hållet med!

2011-06-19 @ 23:57:48
URL: http://josefinewengelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0