Gästbloggare - Maja Nylund


För er som inte vet vem jag är så heter jag Maja Nylund. Egentligen så driver jag en modeblogg som heter www.livetinorrland.bubbleroom.se så dethär med att blogga om hästar är inte riktigt mitt område. Men jag kan ju göra ett försök! Jag bor i den lilla staden härnösand där jag har en häst som heter Carlo. Han är 147 cm och ca 500 kg kärlek. Han är en väldigt stadig ponny men som oftast använder sina bra egenskaper till att göra bus!

Jag har tävlat 2 tävlingar på honom som jag har varit nöjd med när det kommer till prestation och inte till resultat (haha).

Förutom att ängna min fritid åt min häst ochmode så spenderar jag ganska mycket tid åt min kamera! Tänkte slänga in ett smakprov!









Jag hoppas ni gillade bilderna men nu mina vänner ska jag skriva om en annan sak. När jag skulle börja skriva inlägget stannade min hjärna upp. Va f*n ska jag skriva om var vad jag tänkte. Så då frågade jag issa om hon hade någon bra ide och då sa hon: Det du är bra på! Det hon menade var då modeblogga eftersom det oftast är det enda jag skriver om. Men utmaningen nu är att jag ska skriva om hästmode!

Jag börjar med att skriva lite om mina saker som jag har.

Min syster och jag har ett litet 'systraskap' där vi lånar varandras saker hit och dit hela tiden så därför betyder det att man har dubbelt så mycket saker, till viss del. De grundsaker(om man kan kalla det för de?) som jag använder när jag rider är dessa:

De första stövlarna är som ni ser blåa tretorn. Jag fick dom i julklapp förra året och använder de nästan alltid till blåa outfits. Min syster har ett par svarta tretorn så förra året när jag inte hade några svarta stövlar och inte villa ha blått brukade jag låna dom.

Västen som jag använder är inte racesafe utan en kopia av ett märke vid namn riders company. Anledningen till att jag inte har racesafe är att jag är så onaturligt lång och smal så var den antingen för bred eller för kort. Men denna väst satt mycket bättre och skönare på mig och både jag och min syster har dessa västar. Jag i blått och Elin i svart.

De ridstövlar som jag använder nu är svarta globus Bocaj som jag köpte för egna pengar. De sitter och är mycket bekvämare än tretorn. De är dessutom väldigt snygga och de har inte gått sänder än för mig (rekomenderar till alla er som står med era trasiga tretorn).

Hjälmen jag använder är min kära john whitaker hjälm som jag haft i lite mer än ett år men nu är jag på jakt efter en till hjälm fast i svart! Vet dock inte vilken hjälm jag ska köpa! Min systers gpa går inte längre att låna för att för det första så är den på tok för liten och för det andra så får jag två fin fina prickar i pannan som inte är så charmiga. Så om någon är gullig och vill komma med förslag så tipsa tipsa tipsa!



Innan jag avslutar inlägget så lägger jag in en outfit i rött och blått. Jag tycker att färg kombinationen röd-blå-vit har blivit bas kombinationen inom ridsport och det funkar alltid lika bra!



Fred in och ut pusss och kram skummbanan från gäst bloggaren Maja Nylund och glöm inte att läsa min modeblogg www.livetinorrland.bubbleroom.se !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0