Träning

Ikväll har det varit dressyrträning på hippo och vi har inte tränat på några veckor så vi var nog lite ringrostiga;) Men jag tycker att han gick ganska bra, han var lite svår att ställa i traven och galoppen och sen var han lite svår att forma runt innerskänkeln i galoppvolterna.

Vi gjorde en övning där man skulle göra skänkelvikningar, varför måste det alltid vara skänkelvikningar på alla träningar? Chuck är då ingen stjärna på skänkelvikningar så han gick väl inte så jätte bra när vi gjorde dom. När han inte fattar blir han också lite sur och börjar vifta på svansen och backa och då tycker ridläraren att han ser ut som ett sto så hon säger hon till Chuck hela tiden haha ;)

Men jag är ändå ganska nöjd med han idag, han lär sig ju mer och mer hela tiden även om han aldrig kommer kunna göra dom dära skänkelviknigarna ;)


min prins<3



Kommentarer
Postat av: HÄSTRYTTAREN

Heej va med i min blogg tävling och vin fina priser från Scapa sports, KL, JW

http://hastryttaren.blogg.se/2011/may/bloggtavling.html

2011-05-04 @ 10:00:32
URL: http://hastryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0