Hästar jag har/haft

Har skit tråkigt och vet inte riktigt vad jag ska skriva om så de blev ett inlägg om hästar som jag har haft eller har :)
Började när jag var väldigt liten och red på ridskola i nått år.
Miller
Sen fick jag min första ponny som hette Miller. Han var född -93 och hade hoppat SM och sånt men var pansionerad så han hamnade hos mig :) Han var en d-ponny. Och jag var kanske 6-7??
Ja som ni såg så var jag gaaaaanska liten på han ;)
Och de gick ju inte för jag kunde inte äns sadla själv...
Så jag och mamma åkte och provade en b-ponny :)
Holly
Hon var 15 år när vi köpte henne (tror jag) hon hade gått SM innan och var ganska lat ;)
Henne hade jag i 6 år! Från blåbärs hoppning till nationell msv b. Från början när vi köpte henne så var hon skit pigg! Sen med åren blev hon bara latare och latare och allt mer sur ;) Henne hoppade jag MHPC finalen med 2 ggr och blev 4:a 1 gång. Vann agria cupen, 3:a i NM, vunnit och blivit 2:a i konsum nord.
Sturevallens Caskad (Casse)
Är den bästa hästen jag har haft tror jag. Han hoppas hus! Han är född -96 och har tävlat 1 msva innan han kom till mig och typ 4 msv a med mig och 2 med 4 fel! En otrolig ponny! Har haft han i 3 år och gick från L/C till msv b på ett år. Och vi hade 4 fel i debuten i msv b:n. Han har ett hjärta av guld och vill verkligen inte göra någon ledsen! Även fast han inte vågar bevisa de ;) Spelar cool ;)  Och han ska jag snart sälja så om de finns några duktiga b-ponny ryttare som vill satsa på SM så finns de en fin ponny här ;)
Cricket
Är den svåraste hästen jag har ridit! Han är verkligen speciell... född -96 och jag har haft han i 1 år. Hoppar 120. Han är väldigt komplicerad. Vem som helst kan verkligen inte rida han! Man får inte ta han i munnen innan hindrena för då stutsar han bara! Han stannar upp helt och galopperar på stället och kör upp huvudet skit högt! Sen har han en otrolig motor! Men bara för de får man verkligen inte sluta driva på han och rida heeeela tiden! Verkligen inte en nybörjar häst. Har haft han i 1 år och nu börjar jag och lära mig hur jag ska rida han.
Aa ni ser ju ;)
Prisma Hästak
Kan inte precis säga att vi ägde henne. Vi köpte henne och som 4:a åring men var tvungen att lämna tillbaka henne för hon hade ett snett knä och de är lika med att dom får lätt pålagringar.
söt bilder med affro hår

Aa nu vet ni ;) Hoppas ni uppskattade inlägget :)

Kommentarer
Postat av: NellieB

Underbart hår har du! Vem e hästen du står m på sista bilden?

2011-09-22 @ 22:10:38
URL: http://nellieberntsson.se
Postat av: Izzanh

Bra inlägg! Väldigt intressant att läsa. Måste bara påpeka en sak jag stör mig på, hehe... Du använder ofta han när det ska vara honom. Försök att tänka på det ;)

2011-09-23 @ 18:54:37
URL: http://izzanh.blogg.se/
Postat av: Anonym

sla du köpa D ponny eller en storhäst till efter casse ? :// <3

2011-09-25 @ 23:19:22
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0