Hästar jag har/haft

Miller
Först hade jag en D-ponny som hette Miller :) Han var typ världens snällaste! Jag var sjukt liten på han, haha nådde knappt nedanför sadeln ;) Men vi tävlade nån blåbärs hoppning och sånt :) Men jag kunde ju inte sadla eller nått själv och mamma fick ju hjälpa mig varje dag så de gick ju inte. Sen fick han en skada och blev aldrig frisk. Så vi var tvungen att ta bort han. Jag visste inte om när dom tog bort han utan mamma sa de till mig och jag bröt ihop. Han var det finaste jag hade <3
Holly
Vi köpte Holly efter vi hade tagit bort Miller. Haha på provridningen ramlade av men jag fastnade för den lilla ponnyn :D Holly var 14 eller 15 och hade gått SM.  Det var på henne som jag lärde mig all grundridning på riktigt! Och hon var ingen att leka med i stallet... Biten? Check! Sparkad? Check! Kliven på foten? Check!
Men den där lilla ponnyn typ mig från lokal l/d till nationell msv b! Hade henne i 6 år och vann Agria cupen, 3a i NM, 4:a i mhpc och massa massa placeringar upp till L/A. Nu är hon såld till en jätte gullig familj i Timrå som hoppar L/A på henne :)
Sturevallens Caskad

Casse köpte vi 1 år innan vi sålde Holly. Han hade gått 1 msv a och några msv b. Vi gjorde ett riktigt fynd på han! Casse tävlar jag fortfarande och försöker sätta nollan i msv a! Vi placeringar upp till msv a. Han har verkligen kapacitet för dom högre höjderna! Han säljs till sommaren..
Cricket

Och sist, galningen ;) Cricket har jag haft i lite över 1 år. Han hoppar jag just nu 120 på och satsar på 130 :) Cricket är den svåraste hästen jag har haft. Inte enkel på nått sätt. Pigg,stark,stutsig, struntar i ryttaren.  Men jag har börjat lära mig hur jag ska rida han (tog över 1 år;) Men jag hoppas att vi är på väg framåt! :)
Hoppa kan han ja, men de är det andra...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Casse har väl gått SM i hoppning med ryttaren innan Rebecca? :)

2012-01-09 @ 22:07:51
Postat av: Tilda

Casse är såå fin!:)

2012-01-11 @ 17:38:31
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0