Dålig bloggning

Hejs svejs!

Har bloggat skit dåligt dom senaste dagarna pga av att jag har varit hos en kompis och sen var de träning och hade helt enkelt inte tid ;)

Igår var de i alla fall Leif Hall träning :) Tyckte de kändes ganska bra:)
Genomgång:

Framridningen: Kändes sådär han lyssnade inte på mina skänklar alls! I traven skulle vi göra öppna på volten och jag hade hoppläder och de gick så där ;) Tog till slut av mig stigbyglarna för de gick verkligen inte! Sen gjorde vi samma sak i galoppen och då gick de lite bättre. Sen skulle vi vända igenom volten och galoppera åt andra hållet åt vänd galopp och de gick inge bra.. Bytte på en gång.. De är väll bra när man tänker efter men inte i det här sammanhanget ;) Sedan galopperade vi över två bommar som låg på "långsidorna" av volten och först skulle man ha 4 galoppsprång vid dom 2 bommarna i staketet och sen 3 vid den öppna delen och Cricket gjorde de förvånansvärt bra :)

Hoppningen: Vi började hoppa på två räcken där de var 25,5m imellan. Mellan dom två räckerna skulle man lägga en volt och för att volten skulle bli bra så var man tvungen att hopp de först räcket lite snätt och sen samma sak med de andra räcket och man skulle lägga en volt där med :) Han kändes ganska fin förutom att han nästan hoppade de andra räcket när vi skulle lägga volten och han var ganska pigg ;)

Banan:
Kändes ganska bra fast att jag red på ett vanligt 3 delat bett och de var första utomhus träningen :) Han blev lite stark och drog och höger i vissa svängar men annars sa leif att de var bra :) Bara att jag ska träna på de där med att vara på med högerskänkeln så han inte genar :)

bild från räckena

Ful Cricket :')




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0