Den första tiden med Casse

Emma ville för ett tag sedan att jag skulle skriva om den första tiden med Casse :)
-
Det började med att jag och mamma sökte efter en c-ponny för jag skulle sälja min b-ponny eftersom jag var för gammal.
Först hittade vi en c-ponny som heter Rex som vi åkte till Över kalex och provade! 8 timmar i bil...  sammanlagt 16 timmar på 1 dag. Och de var inte värt de! Ponnyn var snäll men väldigt osammarbets villig och bara drog iväg.
Sen hittade vi Casse (Sturevallens Caskad) på hastnet.se. De var en bild på hans huvud och rebecca (hans gamla ägare) och både jag och mamma blev kär i han! Han hade gått 1 msv a hos ägaren innan och msv b med dom som hade han då.
Jag och mamma åkte 2 veckor senare ner till Malmö och provred han. Han var otroligt lugn och snäll! Vi red i ett litet ridhus för Rebeccas tränare och hoppade ca 90cm. Han var verkligen super fin! Så på tåget hem så köpte vi han :)
'
Provridningen
Den 8 september kom Casse till oss och då började allvaret! ;)
Liten ponny fick åka stor hästbuss :))

Första tävlingen var en klubbtävling bed A så man fick ju rosett om man blev 0:a ;)


Sen kommer jag faktiskt inte ihåg vilka tävlingar som var men vi tränade på, första bli bättre för att nå dom högsta höjderna
Som de syns på bilden så gick de inte precis sakta ;)
Vi gick från L/C- MSV B på 1 år.
Och hoppade 130 första året på en höjdhoppning
Lovar att de är den snyggaste bilden ni har sett på mig? ;)
Vi skulle vara gudar... Under jackan har jag ett lucia linne som är avklippt på sidorna så jag kunde sitta i sadeln ;)

De var typ de första året med Casse. Vi tränade på hela vintern och sen började de igen och vi hoppade L/A msv b och sen gick vi över till msv b, msv a :)
Första msv a:n


Ja ni har ni fått reda lite mer om Casse bus :)


Casse då och nu








Kommentarer
Postat av: Emelie

Gör ni headers? :D

konta mig såfall igenom min blogg :P

2011-09-17 @ 21:54:21
URL: http://lindqvistemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0