Hästar jag har haft och har


Lucifer:
Den första hästen jag fick var en shettis som hette Lucifer, jag var kanske 5/6 år  när jag fick han. Jag minns inte så mycket av han men han var väl som shettisar brukar vara. Han var en travponny men jag tor att jag red han mest, red han på ridlektioner ibland när jag gick på ridskola på surf. Minns som sagt inte så mycket om han men jag tror att hans såldes till östersund..


Fanny:
Fanny köpte vi efter att vi hade sålt Lucifer och hon minns jag inte heller så mycket om men det var henne som jag började tävla med. Vi tävlade upp till LD/LC men hon var ganska tjurig så vi sålde henne efter nått år? och då hamnade hon på en liten ridskola i lövånger. Hon blev sparkad i en hage och då märkte dom att hon hade nått fel med minisken så då var dom tvugna att ta bort henne.


Indy:
Indy köpte vi i april 2006 och då var han 14 år, han var en riktig läromästare och det är nog han jag har lärt mig mest på. Vi har tävlat upp til LA med placeringar och vi har ca 80/90 rosetter tillsammans. Jag hade han i 4 år och vi sålde han iår för jag blev för lång och för gammal. Han blev såld till några som vi känner och han är det jätte bra där som "pensionär" då han är 18 år nu, han har ett hjärta av guld.


Golden Shadow:
Skuggan som han kalldes köpte vi från gävle i slutet av 2007, nder vintern tränade vi för bland annat Marianne Heed och hon tyckte att vi skulle vara med i eliten och det var ju lite kul att höra:] Vi började tävla lite lågt sen på andra tävlingen hoppade vi LA och gick 0-0, tävlingarna gick bättre och bättre vi kvalade msv och skulle väl starta det men då blev han halt och han blev aldrig bra, han var halt i ca 1 år och han dömdes ut och vi tog bort han. Skuggan var nog den ponny som jag hade kommit längst med om han inte hade blivit skadad.


King:
King var en d ponny med ganska mycket fart och allt gick bra med han dom första veckorna jag hade han, vi hoppade nått enstaka hinder på 110 men sen vände allt och han började kasta av mig nästan varje gång jag red han och vi bytte han mot Chuck.

Chuck:
Chuck är ju den ponny som jag har nu, han är en maxad c ponny och vi tävlar upp till LA. Men ni vet ju redan allt om han så det är lite onödigt att skriva om han :)

Ja de var lite om hästarna jag har haft och har nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0