Önskeinlägg

Fick en kommentar på ridövning som önskeinlägg så här kommer lite olika som jag har lagt upp tidigare :)

Det står alltså två hinder i mitten och ena står över de andra och de ska vara 5 galopp språng mellan varje hinder så man måste ta beslut efter hindrena i svängarna :) Tycker de är en ganska bra övning!




Älskar övningen! Tycker den är jätte bra! Ska alltså vara 4 galoppsprång i mellan men självklart kan man ju byta :) Som att tex ha 4,4,4,4 och sen byta till 4,5,4,5 och sen ha 4,3,4,3 och sen kanske gå över till 3,5,3,5 eller nått :)



På den här övningen är de som namnet "evighetsbanan" Man byter lixom hinder så ofta som möjligt också byter man antal galoppstrång som först kanske man har 6 lika på båda linjerna och sen byter man till 6-7 osv:) De behöver inte vara högt utan de är väll mer att träna galoppen :)

Ja de blev 3 snygga övningar nu ;) Kommentera om ni vill se fler :))



Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

nu vet jag vad jag ska träna på söndag för ngt :D evighetsbanan here we come!

2011-04-11 @ 16:31:21
URL: http://forzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0