Idag var inte Casse populär

När jag kom upp till stallet så mockade jag och de först :) Sen tog jag in Cricket för han var jätte irriterad på flugorna och vi har flugluvorna i tvätten sen igår. Så jag tog in han och sen Casse. Gjorde klar Casse och när jag skulle sadla så hittade jag en flugluva till Cricket så jag satte på den och sen sadlade och tränsade jag Casse. Sen släppte jag in han i boxen för Casse brukar aldrig göra något dumt utan bara gnägga lite.
Så jag släppte ut Cricket och var borta max 15 sek och va tror ni inte Casse hade gjort när jag var borta då? Jo lagt sig ner och rullat med sadeln!!!! Lite förbannad jag blev!?

Som tur va så hade han lagt sig ner och fattat att de inte gick så han ställde sig upp igen för de var bara på ena sidan. Så jag fick ställa mig och ta av alla grejor och borsta han igen. Sen trimmade jag han i paddoken. Kändes jätte bra och han lyssnade verkligen! Sen gjorde jag några galoppombyten över ett litet "hinder" och de funkade jätte bra! :)

Sen var han svettig när jag tog in han och vi har ingen dusch i det stallet jag står i utan bara en vattenslang utanför men jag orkade inte gå ner till pappas stall och han var ju inte så svettig så jag ställde mig utanför och han fick äta lite gräs medans. Va tror ni inte hände då? Han blev "rädd" för något och kastade sig nästan på mig och klev på min fot och stog där i ca 5 sekunder och jag blev ju helt chockad och förvånad och sen skulle jag flytta på han men nej då skulle han vrida om hela foten och sen ta bort hoven. Tack Casse älskar dej också!

Ja så Casse var inte så populär idag ;)
Nu sitter jag hos mormor och några släktingar och ska snart göra tacos<3
-
Kommer inte bli så mycket mer bloggning så vi hörs troligen imorgon :)


Min lilla oskyldiga ponny <3


Kommentarer
Postat av: Li

Riktigt fin blogg!

Gör ni headers/designer till andra och hur mycket kostar de isf? :)

2011-07-13 @ 19:17:49
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Estrid

Okey, är de gratis?:)) er var gryymt snygg och vi behöver VERKLIGEN en ny till vår blogg, menjag kan inte betala nåt för den :(;)

2011-07-13 @ 19:42:03
URL: http://ejls.blogg.se/
Postat av: Li

Sv: Okej isåfall är jag väldigt intresserad av header/design till min blogg! :) Ni får såklart länkar & gärna skriva ett inlägg som ett litet tack för hjälpen! :)

2011-07-13 @ 20:27:13
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Linnéa

jättefin blogg :))

2011-07-13 @ 21:10:31
URL: http://linneaams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0