Svar på kommentar:

linnea - häst och vardag om Ska köpas in:
ISSSSSA! :)

har lite frågor om hac- bettet :)

Varför använder du de?
Till vilka hästar är det nödvändligt ?
och hur känner hästen ? :)
-
-
sv: Antar att du menar hackamore? ;) Jag har använt det en gång och jag skulle testa att hoppa med det och se om de funkade och de funkade inte för oss ;) Asså jag vet inte riktigt men jag testa de för Cricket stannade pga bettet och eftersom att de inte finns något bett i hackamore så testade de men som sagt var så gick de inge bra för han blev bara tung och han kröp ihop med huvudet. Hur hästen känner vet jag inte riktigt heller, men även fast att de inte är något bett så är de ju stark för hästen så man kan ju inte bara sitta och dra för att man tror att hästen inte känner det. Men jag tyckte de var ganska stor skillnad både när jag red fram och hoppade. Han gick inte att typ ställa när jag red fram och sen ca två språng innan hindret drog han iväg så de var inge bra...
-
Hoppas du fick svar på dina frågor :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0