va e de för fel!?

Idag debuterade jag 120, de va för att förbättra de som hände igår och så... De började bra på ett och två, trean var en mur och den stannade han såklart på... jag blev sur men tog bara om det sen stannade han igen och då blev jag riktigt förbannad så jag tog om de igen och riktigt sparkade på han innan hindret men nej.. Asså va är de för fel!?
Olika teorier:
*gillar inte att hoppa på gräs- men jag har sett många fina filmer på han där han hoppar på gräs utan problem!
* han har för stora brodd- det kan stämma, jag pratade med Carro på Equeen och hon sa att de misstaget gjorde hon med en gång och det satte sig jätte mycket i kotorna..
* han kan vara halt- det sa också Carro, det gick inte så bra för nått år sedan för henne så hon kollade upp hennes häst och då hade den 2 grader fram.
*tappat hoppintresset- ja och nej... De känns som han tycker om att hoppa men om de inte är nått fel på han så kan man ju börja undra...

De här är fjärde gången det här året som han vägrar ut sig... de känns inte bra! De känns ju som man står kvar på steg ett fortfarande efter mer än ett halv år... De bryter ju ner mitt självförtroende också... Har ni några tips eller vilka teorier ni tror!:) Tacksam för svar!

Film kommer snart!




Kommentarer
Postat av: Moah

Min ponny har varit exakt sån men det som vi gjorde var att ta bort allt "krimskrams" ;)

Vi gick också till en kiropraktor och då visade det sig att han hade en låsning i ryggen där sadeln satt så det gjorde ont på honom.

Sedan kan man också gå till en tandläkare. ;)

Kram MoahE på teamstar

2011-06-13 @ 14:13:46
URL: http://http.teamstar.blogg.se/
Postat av: fredrika

Så där är det för mig och Elton med, ibland bara stannar han, vi och catta tror att han bara testar, sedan kan ni ju kolla med en equterapeut (stavning) men jag tror mer på att det är något annat,men det är tråkigt att han knölar, jag såg att han verkligen inte ville hoppa

2011-06-13 @ 21:01:19
Postat av: Johanna

Jag hade samma problem med Tingis..hade gått dåligt ett tag och hon hade stannat ut sig och hållit på och dummat sig och de tog ett tag innan jag fattade att något var fel eftersom hon är ett sto med mycket humör och de är svårt att ta henne seriöst. Vi böjde igenom henne och de visade sig att hon hade kotledsinflamation i bägge fram.. Men nu är hon behandlad, frisk förklarad och ska snart få börja sättas igång inge. Hoppas de inte är något sånt för dig men de är nog smart att kolla upp honom även om man inte misstänker nått fel..

2011-06-13 @ 21:46:23
URL: http://jojiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0