Min tid med Casse del 1

(har skit tråkigt)
Tänkte berätta om min tid med Casse :)
Kommer ihåg de som att de var igår..

Mamma och jag letade efter en c-ponny. Jag hade hittat några men inga passade. Sedan hittade vi en grå skimmel som heter Rex. Han var inte så gammal och hade hoppat LA tror jag. Vi åkte i alla fall ner till Överkalex för att provrida. På videon vi hade fått såg han ganska lugn ut men ändå en motor, när vi kom dit så fick jag hjälp av ägaren och hennes syster att göra klar den och sen när jag red gick det inte så bra... tror det tog minst en halv timme innan den började lyssna på mig och sen i hoppningen hade vi en linje mellan två hinder (kommer inte ihåg hur lång) men tror de var 6 normala galoppsprång och det gick väll okej för den men sen när man skulle testa att korta så gick det inte... Inte äns ägaren kunde... Det var ingen ponny för mig.

Sedan en vanlig kväll så satt jag som vanligt vid hastnet.se. Hade inte hittat något speciellt men sen plötsligt kom det upp en bild på en ponnys huvud med dens ägare och en blågul rosett. Jag tittade in på annonsen och den passade perfekt! Hade hoppat msv a med förra ryttaren och msv b med den dåvarande. Den var jätte fin och priset var inte för överdrivet. Jag ropade på mamma och då sa hon: jaa? men en suck (inte första hästen jag visade;) Men hon blev också väldigt intresserad och ringde på den direkt (kl var typ 8,9 på kvällen ;) Dom pratade på en stund och sen hade dom bestämt en tid för provridning :)
Det var en lördag och jag och mamma skulle åka natt-tåg ner till Stockholm. Klockan var typ 11 på kvällen? Men vi åkte i alla fall ner och i stockholm bytte vi tåg som gick ner till malmö. Vi var nere i malmö vid 12 tiden kanske? Och då kom Ola (Rebeccas pappa) och hämtade oss på tågstationen och vi åkte till deras gård :) Den var jätte fin och där såg jag den lilla ponnyn Sturevallens Caskad. Han var underbart fin! Jag gjorde klar han själv och sen fick vi gå till ridhuset. På vägen dit så testade jag bara att korta tygeln och hålla på med fingrana lite, va tror ni hände? Jo den lilla ponnyn började direkt att tugga på bettet :') Jag visste redan då att han var den rätta! När vi kom fram till ridhuset fick jag rida fram och sen kom Rebeccas tränare som hjälpa mig att hoppa och de gick helt underbart! Gissa om jag blev kär?


Denna bild skickade vi till pappa för att se om han var nog fin i kroppen för att köpa han och pappa älskade han! :D
Sedan bjöd dom på ficka och vi satt och pratade om mig och om vårat stall och sånt och jag tror dom tyckte om det dom hörde :)
Sen åkte vi tillbaka till tågstationen och åt på O'learys och det var då vi bestämde oss för att köpa han så mamma ringde till dom och sa det :D Dom blev jätte glada och jag med :')
Någon vecka senare kom lilla Casse med våran hästbuss. Jag och mamma satt och väntade en halv timme i fikarummet tills dom äntligen kom!
Fortsättning följer...



Kommentarer
Postat av: Patricia

gud vilken söt :)

2011-05-29 @ 19:33:43
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0