Dagens ridpass:

Connie:
Idag skrittade jag han runt lillslingan, det gick bra fast i början ville han inte gå från stallet så då tog jag med ett dressyrspö och då gick det bättre. Sen i skogen så var han ganska pigg fast det kan ju bero på att han har vilat över 1 vecka ;)

När det körde förbi en travhäst fick han lite damp och började takta jätte mycket och slå med huvudet, börjer på halsen osv. Sen efter 2-3 minuter lugnade han ner sig, imorgon ska jag nog skritta han i sanden så han får lite omväxling.

Chuck:
Chuck fick också skritta runt lillslingan, han var lite seg från början men sen när vi kom in i skogen blev han piggare. Jobbade lite med att han skulle gå på tygeln istället för att han bara skulle gå normalt.

Efter att vi hade ridit över vägen så kom 2 travhästar och då blev Chuck jätte pigg, sen var dom på rakbanan och då såg Chuck det och han fick damp, typ började bocka/stegra/hoppa? annars gick det väl ganska bra. Han har ju också vilat över 1 vecka så ;)


Kommentarer
Postat av: Patricia

söta bilder :)

2011-05-23 @ 12:18:43
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0