Hur jag lägger upp tävlingssäsongen

K om ??:
Hur tänker du lägga upp säsongen? Tävlingar?Klasser? Träningar?:)

Just nu när tävlingssäsongen inte pågår så rider jag mest kondition, styrketränign och dressyr. Jag hopptränar inte så ofta pga att det sliter ganska mycket på benen. Tycker att kondition, styrka och lydnad är den viktigaste delen. 

Har inte kollat så jättemycket på hur tävlingssäsongen ser ut men första tävlingen är i slutet av februari på hippologom, vet inte riktigt klassera men antagligen LC-LB eller LB-LA. Resten av tävlingssäsongen vet jag inte riktigt hur den blir, kommer nog mest att satsa på dom lite större tävlingarna och inte rida massa lokala LC. 

Sen under tävlingssäsongen rider jag som vanligt, kondition i skogen och dressyr. Hopptränar inte alls ofta under tävlingssäsongen eftersom det är ganska mycket tävlingar och man vill ju att hästarna ska hålla hela säsongen. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0