träningsschema


Vendela ville att jag skulle göra tränings tips så jag kan väll skriva de jag brukar tänka på ;)
-
Som ni ser så tränar jag väldigt sällan i paddoken hemma. De är mest backen eller banan och de är för att de är mest konditons träning. Och då kör jag intervaller i backen dvs att jag galopperar upp för backen, låter hästen skritta ner och sen galoppera upp igen och kanske göra de där 3 gånger. På travbanan brukar jag köra minst 5 varv och de funkar jätte bra att köra "dressyr" för man kan egentligen göra samma saker där? På våran travbana har vi gula stolpar efter 10m eller nått och imellan dom kör jag att jag kortar och länger galoppen och sen när den gula stolpen kommer så saktar jag av till skritt.
-
Sen kan ni även läsa här där pappa tipsar :)
http://cassechuck.blogg.se/2011/january/gastbloggare.html#comment

Kommentarer
Postat av: Moa

Sv: Jaha;) bra att du inte gjorde illa dig iaf ;)

2011-10-24 @ 19:11:34
URL: http://emryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild



RSS 2.0